שלבים בפיתוח מוצר
פיתוח מוצר הוא תהליך מורכב שמתחיל לרוב ברעיון. הרעיון דורש פיתוח מאתגר ומעניין ובסופו של דבר משיקים את המוצר ומוסרים אותו לחנויות או לכל מקום רלוונטי. אך הדרך, שזה שלב הפיתוח, הוא שלב מכריע וחשוב ביותר על מנת של המוצר יצא אטרקטיבי, יעיל ומבוקש.
במאמר להלן נתאר את השלבים החיוניים ביותר בפיתוח של כל מוצר רלוונטי לשוק. כל השלבים מוכרחים להתנהל בסדר מסוים על מנת שהמוצר הסופי יצא הכי טוב שניתן.
מחקר ואפיון
הרעיון כבר קיים כעת נותר לנו לחשוב ולחקור אודות התכונות של המוצר ולמה ולמי הוא למעשה נחוץ. עלינו גם לבחון את כל הסביבה העסקית ואת כל המתחרים סביבנו ולאתר מה היתרונות שלהם ומה החסרונות שלהם, מי קהל היעד של המוצר, מה העלויות ובאילו דרכים נשיג כסף; דרך משקיעים, הלוואה וכו'.
פיתוח הרעיון
לאחר שאנו משוכנעים שאכן פיתוח המוצר הינו יישומי ואפשרי, נתחיל לחתור לפיתוח של אב טיפוס. לרוב מקובל לפתח מספר רעיונות שונים ונבדלים בחומר הגלם שלהם. גם אם המוצר עצמו לא פיזי, יש לפתח כמה רעיונות שיתמקדו בממשק של המשתמש ובנראות שלו. לבסוף נבחר את הרעיון הטוב ביותר שעליו יתבססו כל שאר השלבים, וזאת כדי שלא ייווצר מצב שנאלץ לחזור לשלב זה יותר מאוחר. בחלק האחרון של השלב, בונים מפרט שמתייחס אל אב הטיפוס הנבחר כשהוא כולל תרשימים של דפי אפיון ותרשימי זרימה.
גרסה של אבטיפוס
כעת זה השלב שבו יוצרים אתה הגרסה הכי ראשונית של המוצר. אבטיפוס לא בהכרח מחויב להכיל את כל התכונות של המוצר הסופי, אך לחלוטין אמור להמחיש את מגוון ההיבטים שלו כמו תחושה, נראות כללית, מנגנון, דרכי פעולה ועוד.
שלב הייצור
בשלב הזה עוברים מאבטיפוס אל ייצור סדרתי ויוצרים תיק ייצור שהוא שלם שכולל מגוון של שרטוטים בממדים שונים של המוצר וכל המרכיבים שלו, כמו כן גם קביעה של סדר הייצור בפס הייצור עצמו.
שיווק והפצה
לאחר שהמוצר כבר מיוצר מתחילים להפעיל את כל המערך השיווקי שלו את ההפצה והמכירות כדי שיהיה זמין לכל צרכן שהוגדר כבר בשלב ההתחלתי, המחקר.