קידום אתרים – מה עדיף לנו, קידום אורגני או ממומן?
אחד הויכוחים הבולטים שקיימים בתחום של קידום אתרים באינטרנט הוא, איפה נכון יותר להשקיע את הכסף. בקידום אתרים אורגני או בקידום אתרים ממומן? על מנת לענות על השאלה, אנחנו נסביר בקצרה מה זה אומר, כל אחד מסוגי הקידומים, מה ההבדל ביניהם, ולאילו תוצאות כל אחד מהם מביא.
לפני שנתחיל, חשוב רק לציין נקודה אחת והיא, בשני המקרים, מי שאחראי על הקידום הם חברת קידום אתרים וצוות המקדמים של האתר. לא מדובר פה בשני צוותים נפרדים, בדרך כלל הצוות שיקדם את האתר מבחינה אורגנית, יהיה גם אחראי על קידום ממומן שלו.
מה זה קידום אתרים אורגני
למעשה מדובר בקידום הקלאסי של אתרי אינטרנט בגוגל. הרעיון הוא, לקחת אתר ולקדם אותו בביטויים מסוימים, ביטויים שנחשבים פופולאריים בקרב גולשים אשר מחפשים אתרים בתחום העיסוק שלו. הקידום מתבצע באמצעות תכנים, החלפת קישורים, אופטימיזציה של מבנה ותוכן האתר ועוד.
הגולש רואה את תוצאות הקידום במנוע החיפוש עצמו, כאשר הוא מקליד ביטוי מסוים והוא מקבל רשימה של אתרים. האתרים הכי גבוהים בעמוד, הם אלה שהכי מקודמים.
מה זה קידום אתרים ממומן
מדובר על קידום שמתבצע באמצעות פרסום בגוגל. משלמים מדי חודש לגוגל עבור פרסום בביטויים מסוימים, בהתאם לשווי המחיר של אותו ביטוי על פי הפופולאריות שלו, וכך גולש שנכנס למנוע חיפוש של גוגל או לאתרים אחרים, יכול למצוא שם פרסומות של האתר עם קישור אליו. צריך לומר, שגם איכות הפרסומות והאתרים, קובעים את אופי הפרסום, המיקום ופרמטרים אחרים.
מתי נפעל בכל אחד מהכיוונים ומה מביניהם נכון לנו
לגבי השאלה מה נכון לנו, הרי שהיום אנחנו יודעים שעל מנת לקדם אתר אינטרנט בצורה חכמה ולהביא אותו לחשיפה אופטימאלית, הרי שאנחנו צריכים להשקיע בשני הסוגים של הקידום. אנחנו לא יכולים להתפשר רק על סוג אחד.
מתי אנחנו נעשה את זה? קידום אורגני אנחנו נעשה כל הזמן, מהרגע שהאתר עולה לאוויר והלאה. לגבי קידום ממומן, נכון לעשות את זה כשאנחנו רוצים לקבל חשיפה בביטויים שאין לנו יכולת לקדם את האתר מבחינה אורגנית, כשאנחנו רוצים לקדם מוצר או שירות חדש, וכשאנחנו קצרים בזמן וזקוקים לחשיפה מיידית.