קידום אורגני – דברים שכדאי לשים אליהם לב
לכל מקדם אתרים, יש דרכים שונות כיצד להציג את התוצאות שהוא משיג עבור הלקוחות שלו. כמו שלכל מקדם יש דרך להציג הצעת מחיר ותוכנית עבודה, כך גם כל מקדם מציג בפני הלקוחות שלו את גרף העבודה איתו, בין אם מדובר על שיפור (בתקווה) או חס וחלילה על דעיכה והליכה לאחור.
לדו"חות שמציג מקדם אתרים יש משמעות רבה עבור הלקוח שלו. ראשית, כך אפשר לראות מה בדיוק הוא עשה, איזו הוא ביצע וכיצד היא משפיעה, שנית, כך אפשר לדעת באיזה מצב נמצא האתר מהיבטים שונים. לכן יש חשיבות גדולה לכתיבת הדו"חות, ולדרך הצגתם בפני הלקוח.
ברמת העיקרון, אמורים להיות שלושה דו"חות אותם יציג כל מקדם אתרים בהקשר של קידום אתרים אורגני.
דו"ח אחד יתייחס לשאלת המיקומים של הביטויים השונים. כל מקדם אתרים מקבל שורה של ביטויים אותם הוא אמור לקדם בגוגל, באמצעות קידום אורגני, הוא צריך להציג את המיקום של הביטוי והיכן הוא היה ממוקם בחודשים הקודמים. רצוי גם להציג את כמות הכניסות לאותו ביטוי על פי גוגל אדוורדס, כך אפשר לראות את המשמעות והחשיבות של אותו ביטוי.
דו"ח שני יתייחס לשאלת החשיפה לאתר. דו"ח זה יופק על ידי נתונים מגוגל אנליטיקס. בין היתר הוא יציג את כמות הכניסות לאתרים (יוניקים), זמן השהייה הממוצע באתר, כמות כניסות חדשות, מהיכן הם נכנסו ועוד.
דו"ח שלישי, יציג בפני הלקוח, מה בדיוק בוצע, מה כללה העבודה. כמה מאמרים נכתבו, כמה קישורים האתר קיבל, באילו בלוגים הוא פורסם ועוד.
אם אנחנו לוקחים את שלושת הדו"חות ביחד, אנחנו יכולים לקבל תמונה מלאה של מצב האתר על פי קידום אורגני. הדו"ח השלישי ילמד אותנו מה המקדם ביצע, על פי העבודה שהוא ביצע נוכל להבין למה אנחנו ממוקמים בביטויים מסוימים במקומות שונים, וכך נוכל להבין מדוע כמות הכניסות לאתר היא כך ולא אחרת.
מן הסתם, לא תמיד תהיה התאמה בין שלושת הדו"חות, אך עם הזמן סביר להניח שהדברים יתאזנו ותמיד קורלציה בין שלושתם.