המדריך הקצר והמעשי – חנות מקוונת דווקא עכשיו

זכויות יוצרים

בזמן שבעלי עסקים רבים שואלים את עצמם, למה לי לצאת מאיזור הנוחות ומה רע בחנות הפיזית והנחמדה שתחזקתי בהצלחה עד כה? העולם מתקדם קדימה ומתפתח במהירות מטורפת טכנולוגית, ועם ההתקדמות גם השינויים הרבים.

יש בהחלט את הקסם והנינוחות שבביקור בחנות פיזית, התקשורת האישית והקרובה בין המוכר לבין הלקוח. האפשרות לגעת ולהרגיש את המוצר ולראות מול עיניך מקרוב מה הלקוח מתכוון לרכוש, שלא לדבר על הלקוחות החוזרים והחשיפה לחיוך שלהם ושביעות הרצון שלהם, כשההכנסות גם כן לא רעות כלל.

עם זאת, המרחב הדיגיטלי מציע אפשרויות למסחר אלקטרוני, שחנות פיזית פשוט לא עומדת בהם עקב מגבלות המציאות, ולכן לא ניתן להשוות ליתרונות של חנות אינטרנטית לעומת חנות פיזית.
כחלק מהיתרונות הללו נמנים:

הכנסה פסיבית

יתרון עיקרי בחנות מקוונת המאפשרת מסחר אלקטרוני, אינה מוגבלת בשעות פתיחה. היא יכולה לפעול בכל שעות היממה, גם בזמן שאתה כבעל עסק, ישן במיטתך. גם אם לקוח החליט לבצע הזמנה ב3 לפנות בוקר, ״החנות סגורה״ כבר לא קיים יותר.

חסכון בכח אדם

בזמן שבחנות פיזית עלינו להעסיק צוות עובדים לצורך תחזוקת החנות, ניהול הכספים בקופה ושירות הלקוחות, בחנות מקוונת אין צורך בכל אותם העובדים וביחסי עובד-מעביד. ההוצאות פוחתות משמעותית כאשר לעיתים בעלי העסקים אף יכולים לנהל בקלות יחסית את העסק בכוחות עצמם, מביתם.
לצורך ניהול העסק בכוחות עצמם, למנהלים יש מגוון רחב של כלים המאפשרים זאת כגון שירותי סליקה מתקדמים, שירותי שילוח לטיפול בהזמנות הלקוחות ושימוש בכלים שיווקיים שאותם בעלי העסק יכולים לבצע בעצמם, כמובן ברגע שמכירים את הכלים ואת אופן העבודה איתם, בדרך שתדע למנף את העסק ולקדם את השיווק והגדלת המכירות שלו, בחנות המקוונת, וכל זה ללא צורך בכח אדם פיזי.

חסכון בתחזוקה פיזית

מאחר וכמו בית מגורים, גם חנות פיזית היא מבנה שעליו להישאר מתוחזק מנזקי סביבה ובלאי, לצד שמירה על נקיון ותחזוקת התשתיות הפיזיות בעסק כמו חשמל, מים, חומרי גלם לשיפוץ ונראות אסתטית, מה שכמובן מעלה את עלויות והוצאות העסק.

תחזוקת חנות מקוונת לא דורשת את ההשקעה הזו, כאשר ההשקעה היא בעיקר באפיון, עיצוב ובניית האתר- מה שאוטומטית מוזיל את העלויות של תחזוקת החנות, כאשר טיפול ״קוסמטי״ לחנות, גם אם הצנוע והפשוט ביותר, הוא יקרה משמעותית מאשר תחזוק אונליין.

הגדלת קהל הלקוחות

זה ברור כי עסק אשר מצליח להגדיל את המכירות שלו, ואף להגדיל את החשיפה לקהל לקוחות רחב יותר, זה יעד נכסף, בטח כאשר מדובר בהרחבת קהל היעד ללקוחות למדינות אחרות בעולם ולא רק בישראל.
על ידי אפיון נכון של העסק שלך, צרכיו לצד צרכי הלקוח, מהלכים אסטרטגיים של קידום ושיווק דיגיטלי נכון, ניתן לחשוף את העסק למכירה גם ברחבי העולם ולחשוף את מוצרי החנות לאלפי עיניים עם פוטנציאל אדיר לרכישה והנאה ממה שיש לחנות שלך להציע. יתרון אדיר של חנות אינטרנטית, וככל הנראה דבר שאתה, כבעל עסק, לא חשבת עליו עם חנות פיזית.

לסיכום,

יותר ויותר ישראליים וגם אחרים מסביב לעולם עוברים להשתמש בפלטפורמות דיגיטליות ורכישה בחנות אינטרנטית, וכבעל עסק, אם ברצונך להתקדם ולהישאר רלוונטי ונוכח בקרב המתחרים שלך, כדאי בהחלט לעבור לקונספט של חנות מקוונת, ולמכור את מוצרי החנות שלך ברחבי האינטרנט, וזה כלל לא משנה אם אתה מוכר בתחום הבגדים והאופנה, קוסמטיקה, צעצועים, או כל תחום אחר. כשעולם הדיגיטל הוא העתיד, והעתיד כבר כאן, כדאי שתהיה גם אתה.