השיווק מניב פניות? העבירו את העסק לניהול באמצעות CRM
CRM או בשמה העברי תוכנת ניהול קשרי לקוחות, היא מערכת המיועדת לאיסוף כלל ההיבטים של פרטי הלקוח ואיגודם תחת קורת גג אחת. פתרון CRM עוזר לעסקים לארגן בצורה טובה ויעילה יותר את האינטראקציות והקשרים עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים כאחד.
פתרון CRM לעסקים שנמצאים בדיגיטל
כבר מזמן שהאמרה כי העולם עובר לדיגיטל הפכה לפאסה. מרבית העסקים כבר עודם פועלים נמרצות בתחומי הדיגיטל השונים לרבות באמצעות אתר, פעילות ברשתות החברתיות ואפיקי שיווק שונים אשר מקנים להם עלייה ניכרת במספר הפניות.
עם הפעילות ההולכת וגדלה בתחומי השיווק הדיגיטלי, מערכות CRM מספקות מענה מוצלח וממוקד בשליטה באשר לכל המידע הרב שנכנס אל אותם עסקים. ריבוי הלידים המגיעים מאפיקים שונים יכולים להוביל ללא מעט תקלות ופספוסים. ברגע שבו ליד הפך ללקוח משלם ממחלקת המכירות, אם ייווצר לחץ רב, הרי שייקח זמן ניכר עד שמחלקת השירות תחזור אליו מן הרגע שבו הוא חתם על החוזה. וודאי שבעלי עסקים רבים היו זזים באי נחת בכיסאם בידיעה כי השירות מתמהמה מלחזור אל הלקוח החדש, ובכך מותיר רושם ראשוני שלילי.
כיצד מערכת CRM מעניקה פתרון מקיף?
מילת המפתח היא סנכרון. מטרתן של מערכות CRM מקצועיות היא לאפשר סנכרון מקיף בין כלל המערכות.
הכל מתחיל מן הרגע שבו מחלקת המכירות מקבלת את הליד. טעות שעסקים רבים עוד נוטים לעשות היא לקבל את הליד אל תוך הדואר האלקטרוני. באופן הזה, לידים עשויים לאבד את דרכם ולהתפספס. במערכת CRM מסודרת, הרי שהלידים מגיעים אל טבלאות אותן ניתן להפריד בין אפיקים שונים דוגמת: האתר הרשמי של העסק, הפרסום הממומן בפייסבוק, פרסום ממומן בגוגל וכיוצא בזה.
החל מן הרגע שבו מחלקת המכירות הצליחה לסגור את הליד ולהפכו ללקוח משלם, היא מעבירה את הפרטים למחלקת השירות אשר מעניקה באופן מידי את השירות המדובר. מן המחלקה הזו, יכולה מחלקת הגבייה שעושה שימוש במערכת ה-CRM, לקבל מידע על הלקוח ולהכניסו למערכת עם פרטי אשראי או כל פרט אחר באשר לאופי התשלום ומועדי התשלום.
זיהוי הזדמנויות עסקיות חדשות
האם אתם באמת יודעים להסיק את המסקנות הנכונות מן הלקוחות שלכם? במקרים בהם אין בידכם מערכת CRM, מרבית הסיכויים שיש לכם את האפשרות להתייעל ובגדול.
מערכות CRM מאפשרות לאגד נתונים רבים אודות הלקוחות וכך לאגור בקצב איטי אך בטוח מידע חשוב. כך לצורך הדוגמה, ניתן להוסיף הערות ומידע משיחות שעלו עם לקוחות, סקרים ועוד. באופן הזה, ניתן להסיק מסקנות באשר למוצרים שחסרים ללקוחות וזיהוי שווקים חדשים שיכולים להוביל לפיתוחו של העסק.
המעבר למערכת CRM נועד בראש ובראשונה להקל ולייעל עסקים. ועם זאת, בטווח הארוך, ניתן גם לקצור את הפירות עם פיתוחים עסקיים חדשים וזיהוי הזדמנויות שיגדילו את ההכנסות.